lister, jeg må skrive lister over ting jeg aldri får gjort, men som jeg nå har tid til å gjøre. baking. nesten ferdig med eksamener. i går forsøkte jeg å bake meg noen cookies med denne(linket) oppskriften. siden smøret mitt hadde stått i kjøleskapet hele dagen og jeg var utålmodig så tenkte jeg at å smelte smøret ville være en god idé. det var det ikke. ikke smelt smøret. deigen ble ingen deig, det var heller en flytende røre som ikke ville ligge i klumper, men som heller la seg over hele stekeplaten og det ble til en slags karamel-kake-deig-aktig kjeks. smakte veldig godt da. og søtt. så nå har jeg masse søtt i fryseren til en vakker dag. emilia og jeg tenkte jeg kanskje kunne åpnet et eget bakeri hvor jeg solgte mine stygge kaker: Aina’s ugly-tasty cakes. eller noe hvor alle kakene smakte forskjellig, men en kan ikke se forskjell! for eksempel da. (ja, jeg har litt lite å gjøre om dagen). 

Bildet er linket Passion4baking

øvee. eksamen. skolee. ellers så har jeg øvd på sopraninoen min, noe som var veldig moro. de store franske solo-stykkene blir ganske annerledes når intonasjonen er så vanskelig. jeg har hatt min tredje av fire eksamener – nå er det kun én igjen neste uke og så er det feeeerie!

sommer. trening. is. bøker. livet. og det merkeligste er at det pøsregnet da jeg syklet til skolen i dag, så var det sommer-varmt da jeg tok meg en løpetur etter eksamen og nå regner det igjen. det er så sinnsykt deilig med sommeren her i århus. i dag var det så varmt på dagen at jeg satt ute, spiste middag og is til dessert mens jeg leste «I really should be practicing» av Garry Graffman. har kun lest elleve sider av den, men sålangt så er det en veldig interresant bok og jeg kan nesten ikke vente på å fortsette å lese i den. nå har jeg jo masse av tid til overs for å lese. anbefaler den virkelig.

♡ Lots of Love Aina

